PIELGRZYMKA MATURZYSTÓW

Home / Aktualności / PIELGRZYMKA MATURZYSTÓW
Dodał: Marek Badecki (Wicedyrektor)
----

Październik to miesiąc poświęcony Maryi, szczególnie w modlitwie różańcowej. Doskonale wiedzą o tym uczniowie klasy V TEH , którzy 6.10.2023r. wyruszyli na Pielgrzymkę Maturzystów Archidiecezji Przemyskiej.

Pierwszym przystankiem naszej podróży były krakowskie Łagiewniki. To właśnie w tym miejscu bliżej poznaliśmy postać św. s. Faustyny Kowalskiej- Apostołki Miłosierdzia oraz samą prawdę o Bożym Miłosierdziu. Napełnieni wiedzą udaliśmy się do Sanktuarium na Mszę Świętą, po której przeszliśmy do pobliskiego Centrum Jana Pawła II, gdzie podziwialiśmy repliki Grobu Pańskiego, Groty Betlejemskiej oraz mozaiki przedstawiające sceny z Nowego i Starego Testamentu. Ponadto zobaczyliśmy wiele relikwii św Papieża Polaka np. zakrwawiona sutanna z zamachu z 1981 roku, czy pierwszą płytę z grobu Papieża.

Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć udaliśmy się do następnego miejsca, jakim był obóz Konzentrationslager Auschwitz Birkenau. Miejsce to, wywołało w nas paraliżujące zdumienie – w jaki sposób „człowiek człowiekowi mógł zgotować ten los”. Zwiedzając z przewodnikiem najpierw macierzysty obóz Auschwitz, następnie Birkenau szliśmy drogami, które od 1940 pokonywali bestialsko traktowani więźniowie. Naszym wędrówkom towarzyszyła głucha cisza, pozwalająca oddać w pełni cześć poległym.

Po noclegu w Oświęcimiu (7.10.2023 r) udaliśmy się do kulminacyjnego punktu naszej pielgrzymki – Jasnej Góry. To tutaj spotkaliśmy naszych rówieśników z całej archidiecezji. Wcześniej jednak poznaliśmy historie cudownego obrazu, zwiedziliśmy bazylikę i zaznajomiliśmy się z rysem historycznym tego miejsca. Nasze czuwanie rozpoczęliśmy zawiązaniem wspólnoty i konferencją, a następne Drogą Krzyżową na wałach jasnogórskich. Kolejnym punktem czuwania była, Msza św w intencji wszystkich maturzystów. Z zaangażowaniem włączaliśmy się w śpiewy, które trwały jeszcze długo po zakończeniu liturgii. O 21.00 uczestniczyliśmy w Apelu Jasnogórskim i po raz kolejny zawierzyliśmy się Opiece naszej Matki. Po nabożeństwie, zmęczeni ale napełnieni radością wróciliśmy do autobusu, gdzie każdy podzielił się swoimi wrażeniami z całego wyjazdu. Na zakończenie s. Magdalena urządziła konkurs wiedzy z całej pielgrzymki, w którym z wielką determinacją walczyliśmy o największą liczbę poprawnych odpowiedzi, nagradzanych cukierkami.

Napełnieni pozytywnymi emocjami oraz pewni opieki Opatrzności Bożej wróciliśmy do domu.