----
„Stawiamy na rozwój zawodowy uczniów i nauczycieli oraz współpracę z przedsiębiorcami” współfinansowany w ramach konkursu nr RPPK.09.04.00-IP.01-18-033/20 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa IX Jakość edukacji i kompetencji w regionie, działanie 9.4 Poprawa jakości kształcenia zawodowego
Wykonawca ma obowiązek wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020.
Część ISzkolenia z zakresu podnoszenia kwalifikacji dla nauczycielioraz zapewnienie materiałów szkoleniowych oraz walidacji i certyfikacji dla szkoleń z zakresu uzyskiwania kwalifikacji zawodowych dla uczniów:
- Szkolenia prowadzące do podnoszenia kwalifikacji nauczycieli kształcenia zawodowego ze szkół objętych wsparciem w Projekcie:
- Realizacja szkolenia „Montowanie stolarki budowlanej” wraz z procesem walidacji i certyfikacji efektów uczenia się poprzez przeprowadzenie egzaminu zewnętrznego potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji przez instytucję uprawnioną do przeprowadzania certyfikacji.
Liczba uczestników: 2 osoby / 1 grupa (nauczyciele)
Wymiar godzinowy:30 godzin (dydaktycznych = 45 minut)
Program szkolenia:
- Podstawowe informacje na temat stolarki budowlanej
- Okna fasadowe i drzwi balkonowe
- Montaż okien fasadowych i drzwi balkonowych
- Okna dachowe
- Montaż okien dachowych
- Drzwi wewnętrzne i zewnętrzne
- Montaż drzwi
- Bramy i kraty
- Montaż bram i krat
- Osłony przeciwsłoneczne
- Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
- Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej
Materiały do realizacji szkolenia:
- podręcznik lub podręczniki z zakresu tematyki szkolenia (po 1 egz./kpl. na własność dla każdego uczestnika),
- odpowiednie materiały dydaktyczne oraz wyposażenie techniczne wg. uznania wykonawcy,
- inne elementy niezbędne do prawidłowej realizacji szkolenia, zgodnie z programem i wymaganiami walidacji i certyfikacji.
Dodatkowo Wykonawca zapewni na potrzeby realizacji szkolenia:
narzędzia i materiały szkoleniowe, tj. co najmniej:
- typowe elementy (egzemplarze) stolarki budowlanej: okien, okien dachowych (połaciowych), drzwi balkonowych, drzwi wewnętrznych i zewnętrznych, stanowisko do montażu krat i bram garażowych;
- stanowiska umożliwiające praktyczne ćwiczenie montażu i demontażu typowych elementów stolarki budowlanej: okien, okien dachowych (połaciowych), drzwi balkonowych, drzwi wewnętrznych i zewnętrznych, stanowisko do montażu krat i bram garażowych.
- blaty robocze, podstawowy sprzęt mierniczy oraz zestawy narzędzi i materiałów (w tym „zużywalnych” takich jak taśmy ochronne (malarskie), piana montażowa, wkręty itp.) niezbędnych do przeprowadzenia montażu dowolnego rodzaju stolarki budowlanej;
- narzędzia i sprzęt ręczny i mechaniczny (elektronarzędzia);
- dokumentację techniczną omawianych produktów;
Walidacja i certyfikacja efektów uczenia (egzamin zewnętrzny/certyfikat):
dla wszystkich uczestników zewnętrzny egzamin certyfikacyjny, weryfikujący nabyte kwalifikacje:
zgodnie z wymogami określonymi przez obowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej akty prawne dotyczące walidacji i certyfikacji efektów uczenia, w tym szczególności:
- ustawę z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 226) oraz
- Obwieszczenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 lipca 2017 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Montowanie stolarki budowlanej” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (M.P. z 2017 r., poz. 704)
- Realizacja szkolenia „Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D” wraz z procesem walidacji i certyfikacji efektów uczenia się poprzez przeprowadzenie egzaminu zewnętrznego potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji przez instytucję uprawnioną do przeprowadzania certyfikacji.
Liczba uczestników: 5 osób / 1 grupa (nauczyciele)
Wymiar godzinowy:30 godzin (dydaktycznych = 45 minut)
Program szkolenia:
- Technologie druku 3D
- Zasady działania drukarek 3D w oparciu o rozróżniane technologie
- Optymalna technologia do wytworzenia obiektu
- Identyfikacja kształtu i wymiaru modelu na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej
- Manipulowanie modelem 3D w wirtualnej przestrzeni oprogramowania
- Formaty plików CAD 3D
- Weryfikacja poprawność kształtu i wymiaru modelu CAD 3D w wybranej technologii
- Konwersja plików na format obsługiwany przez drukarki 3D
- Parametry procesu i nastawy drukarki 3D
- Parametry modelu zgodnie z możliwościami technologii
- Wpływ warunków środowiska pracy drukarki 3D oraz zdarzeń losowych na rezultat procesu druku
- Zasady uruchamiania drukarek 3D w rozróżnianych technologiach
- Zasady kalibracji drukarek 3D
- Stan kaset materiałowych i zgodność typu materiału z parametrami nastaw wynikającymi z parametrów modelu
- Gotowość drukarki 3D do pracy
- Nastawy drukarki 3D pod kątem dostosowania procesu do wymagań stosowanego materiału
- Uruchamianie procesu druku 3D
- Przebieg procesu druku 3D
- Zdarzenia wymagające awaryjnego zatrzymania druku 3D
- Potencjalne wad obiektu wynikających z nieprawidłowego działania drukarki 3D
- Prawidłowość przylegania wytwarzanego obiektu do stołu roboczego drukarki 3D
- Zgodność wytworzonego obiektu 3D z dokumentacją
- Zakończenie pracy przez drukarkę 3D
Materiały do realizacji szkolenia:
- podręcznik lub podręczniki z zakresu tematyki szkolenia (po 1 egz./kpl. na własność dla każdego uczestnika),
- odpowiednie materiały dydaktyczne oraz wyposażenie techniczne wg. uznania wykonawcy,
- inne elementy niezbędne do prawidłowej realizacji szkolenia, zgodnie z programem i wymaganiami walidacji i certyfikacji.
Walidacja i certyfikacja efektów uczenia (egzamin zewnętrzny/certyfikat):
dla wszystkich uczestników zewnętrzny egzamin certyfikacyjny, weryfikujący nabyte kwalifikacje:
zgodnie z wymogami określonymi przezobowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej akty prawne dotyczące walidacji i certyfikacji efektów uczenia, w tym szczególności:
- ustawę z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 226) oraz
- Obwieszczenie Ministra Cyfryzacji z dnia 3 grudnia 2018 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (M.P. z 2018 r., poz. 1220).
- Realizacja szkolenia „Tworzenie witryn internetowych” wraz z procesem walidacji i certyfikacji efektów uczenia się poprzez przeprowadzenie egzaminu zewnętrznego potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji przez instytucję uprawnioną do przeprowadzania certyfikacji.
Liczba uczestników: 4 osoby / 1 grupa (nauczyciele)
Wymiar godzinowy:60 godzin (dydaktycznych = 45 minut)
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do projektowania witryn WWW.
- Projektowanie witryn internetowych w języku HTML.
- Podstawy obróbki plików graficznych.
- Formatowanie treści witryn internetowych w CSS.
- Wykorzystanie skryptów JavaScript.
- Projektowanie responsywnych witryn WWW.
- Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych.
- Systemy zarządzania treścią witryny (CMS).
- Publikacja witryny na serwerze.
- Bezpieczeństwo witryn internetowych.
- Testowanie witryny.
Materiały do realizacji szkolenia:
- podręcznik lub podręczniki z zakresu tematyki szkolenia (po 1 egz./kpl. na własność dla każdego uczestnika),
- odpowiednie materiały dydaktyczne oraz wyposażenie techniczne wg. uznania wykonawcy,
- inne elementy niezbędne do prawidłowej realizacji szkolenia, zgodnie z programem i wymaganiami walidacji i certyfikacji.
Walidacja i certyfikacja efektów uczenia (egzamin zewnętrzny/certyfikat):
dla wszystkich uczestników zewnętrzny egzamin certyfikacyjny, weryfikujący nabyte kwalifikacje:
zgodnie z wymogami określonymi przezobowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej akty prawne dotyczące walidacji i certyfikacji efektów uczenia, w tym szczególności:
- ustawę z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 226) oraz
- Obwieszczenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 listopada 2018 roku w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Tworzenie witryn internetowych” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (M.P. z 2018 r., poz. 1211).
- Realizacja szkolenia „Projektowanie grafiki komputerowej” wraz z procesem walidacji i certyfikacji efektów uczenia się poprzez przeprowadzenie egzaminu zewnętrznego potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji przez instytucję uprawnioną do przeprowadzania certyfikacji.
Liczba uczestników: 3 osoby / 1 grupa (nauczyciele)
Wymiar godzinowy:60 godzin (dydaktycznych = 45 minut)
Program szkolenia:
- Podstawy projektowania grafiki komputerowej oraz proponowanie rozwiązań odnośnie wymagań zleceniodawcy dotyczących projektu graficznego:
- rodzaje i charakterystyka grafiki (wektorowa i rastrowa),
- rodzaje i charakterystyka programów graficznych do grafiki wektorowej i rastrowej,
- elementy interfejsów programów graficznych, w tym dostępne narzędzia,
- sprzęt wspomagający tworzenie projektów graficznych,
- rodzaje kompozycji obrazów,
- zasady tworzenia kompozycji, w tym zasada złotego podziału, perspektywy, symetrii, orientacji,
- zasady stosowania typografii, w tym typy czcionek, formatowanie, tekst ozdobny i akapitowy,
- teoria kolorów, w tym kolory podstawowe i pochodne, mieszanie barw, profile kolorów, podział, znaczenie i dobór barw,
- formy publikacji projektu graficznego, w tym stronę internetową, instalację, prezentację multimedialną, plakat, ulotkę, wizytówkę, baner, billboard, reklamę prasową, książkę,
- aspekty techniczne publikacji stosowanych w Internecie, w tym formaty plików, tryby kolorystyczne i rozdzielczości,
- różnice w rozdzielczości obrazów wyświetlanych na różnych urządzeniach cyfrowych,
- aspekty techniczne publikacji w formie druku, w tym formaty plików, tryby kolorystyczne, rozdzielczości, formaty papieru, spady, marginesy i uszlachetnienia,
- zasady prawidłowej kompozycji projektów graficznych na przykładzie strony internetowej,
- podstawowe techniki druku, w szczególności druk offsetowy, druk cyfrowy, sitodruk i termonadruk,
- bieżące trendy i obowiązujące standardy tworzenia grafiki komputerowej oraz wskazanie źródła pozyskiwania informacji dotyczących rozwoju grafiki komputerowej,
- możliwości poszerzania umiejętności w zakresie projektowania graficznego.
- Tworzenie projektu graficznego:
- źródła darmowych i komercyjnych zasobów graficznych,
- dostępne na rynku portale przeznaczone dla grafików, w tym witryny internetowe dysponujące fotografiami, fontami, ikonami lub piktogramami oraz tekstami próbnymi,
- elementy i materiały graficzne niezbędne do wykonania projektu,
- zasady dotyczące praw autorskich stosowane przy wykorzystywaniu elementów graficznych, zdjęć, tekstów i innych elementów projektu,
- zasady ochrony i przenoszenia praw autorskich do utworów wynikające z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, w szczególności przenoszenia autorskich praw majątkowych i praw zależnych, ochrony autorskich praw osobistych oraz prawa i zasady eksploatacji utworu,
- pozyskiwanie treści od zleceniodawcy, weryfikacja ich parametrów technicznych pod względem zgodności z założeniami projektu i możliwościami ich wykorzystania,
- możliwości poprawy jakości materiałów pozyskanych od zleceniodawcy.
- Przygotowanie projektu graficznego:
- parametry charakterystyczne dla rodzaju projektu w zależności od tego, czy projekt będzie publikowany elektronicznie, czy w formie druku, w tym przestrzeń kolorystyczna i rozdzielczość projektu,
- layout projektu, w szczególności ustalanie formatu, wymiarów, orientacji, marginesów, spadów, przestrzeni kolorystycznej i obszarów roboczych,
- elementy graficzne i tekstowe w projekcie,
- kadrowanie poprawianie jakości oraz retuszowanie elementów graficznych,
- elementy graficzne wektorowe i rastrowe, w tym winiety lub topy strony, menu, stopki, ikony lub piktogramy i elementy ozdobne,
- transformowanie i edytowanie, w tym stosując filtry i przekształcenia, elementy graficzne wektorowe i rastrowe,
- operacje na warstwach,
- format tekstu, w tym tekst ozdobny i akapitowy,
- zapis pliku poglądowego z kompozycją projektu graficznego w formacie dostępnym dla zleceniodawcy.
- Przygotowanie projektu do publikacji:
- sprawdzenie projektu i korygowanie możliwych błędów,
- weryfikowanie zgodności zawartości projektu z materiałami pozyskanymi od zleceniodawcy,
- przygotowanie pliku zgodnie z wymaganiami publikacji,
- zapis finalnej wersji projektu w formacie spełniającym wymagania publikacji oraz zgodnie z ustaleniami ze zleceniodawcą,
- wybór sposobu przekazania plików w zależności od ich rozmiaru i wymagań zleceniodawcy.
Materiały do realizacji szkolenia:
- podręcznik lub podręczniki z zakresu tematyki szkolenia (po 1 egz./kpl. na własność dla każdego uczestnika),
- odpowiednie materiały dydaktyczne oraz wyposażenie techniczne wg. uznania wykonawcy,
- inne elementy niezbędne do prawidłowej realizacji szkolenia, zgodnie z programem i wymaganiami walidacji i certyfikacji.
Walidacja i certyfikacja efektów uczenia (egzamin zewnętrzny/certyfikat):
dla wszystkich uczestników zewnętrzny egzamin certyfikacyjny, weryfikujący nabyte kwalifikacje:
zgodnie z wymogami określonymi przezobowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej akty prawne dotyczące walidacji i certyfikacji efektów uczenia, w tym szczególności:
- ustawę z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 226) oraz
- Obwieszczenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 listopada 2018 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Projektowanie grafiki komputerowej” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (M.P. z 2018 r., poz. 1214).
- Realizacja szkolenia „Przygotowywanie potraw zgodnie z trendami rynkowymi i zasadami zdrowego żywienia” wraz z procesem walidacji i certyfikacji efektów uczenia się poprzez przeprowadzenie egzaminu zewnętrznego potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji przez instytucję uprawnioną do przeprowadzania certyfikacji.
Liczba uczestników: 2 osoby / 1 grupa (nauczyciele)
Wymiar godzinowy:40 godzin (dydaktycznych = 45 minut)
Program szkolenia:
- Zasady BHP i HACCP w zakładzie gastronomicznym: definicja BHP i HACCP;
- Etapy wdrażania systemu HACCP; Odzież ochronna; Układ funkcjonalny zakładu gastronomicznego; Urządzenia chłodnicze; Urządzenia do mycia naczyń’
- Proces produkcyjny: Zasady magazynowania produktu;
- Obróbka wstępna brudna; Obróbka wstępna czysta; Obróbka cieplna; Ocena organoleptyczna;
- Jaja: Ocena świeżości jaj; Właściwości ja;
- Tusze zwierząt rzeźnych;
- Tusze drobiowe;
- Ryby;
- Rodzaje owoców morza;
- Mleko i przetwory mleczne;
- Owoce: Podział owoców; Obróbka wstępna i cieplna owoców; Przetwory i potrawy z owoców;
- Warzywa, ziemniaki, grzyby: Grupy warzyw;
- Obróbka wstępna warzyw; Obróbka cieplna warzyw;
- Zastosowanie ziemniaków;
- Podział grzybów; Obróbka wstępna i cieplna grzybów; Przetwory z grzybów;
- Kasze: Charakterystyka kasz; Zastosowanie kasz; Obróbka wstępna kasz; Obróbka cieplna kasz;
- Mąka: Zagęszczanie potraw;
- Zupy;
- Sosy;
- Receptury gastronomiczne;
- Produkty wywołujące reakcje alergiczne lub dolegliwości zdrowotne: Alergia i alergeny;
- Alergeny w produktach spożywczych; Produkty zawierające: laktozę, gluten, zamienniki produktów; Produkty ciężkostrawne;
- Diety: Dieta wegańska; Dieta wegetariańska; Dieta bezglutenowa; Dieta bezlaktozowa;
- Techniki stosowane w kuchni molekularnej: Urządzenia w technice sous vide; Zasady stosowania sous vide;
- Slow Food;
- Dobór zastawy stołowej;
Materiały do realizacji szkolenia:
- podręcznik lub podręczniki z zakresu tematyki szkolenia (po 1 egz./kpl. na własność dla każdego uczestnika),
- odpowiednie materiały dydaktyczne oraz wyposażenie techniczne wg. uznania wykonawcy,
- inne elementy niezbędne do prawidłowej realizacji szkolenia, zgodnie z programem i wymaganiami walidacji i certyfikacji.
Dodatkowo Wykonawca zapewni na potrzeby realizacji szkolenia:
narzędzia i materiały szkoleniowe:
produkty spożywcze i inne materiały szkoleniowe (tzw. „zużywalne”) w rodzaju i ilości niezbędnej do prawidłowego zrealizowania wymaganego programu szkolenia, tj. co najmniej:
- warzywa i owoce, grzyby;
- mięso: drób, wieprzowina, wołowina, ryby i owoce morza;
- nabiał: mleko, śmietana, masło, twarogi;
- produkty zbożowe: mąka, kasze, pieczywo;
- tłuszcze: olej, oliwa, smalec;
- zioła i przyprawy, ziarna i orzechy;
- napoje, soki, koncentraty,
- wino do gotowania;
Walidacja i certyfikacja efektów uczenia (egzamin zewnętrzny/certyfikat):
dla wszystkich uczestników zewnętrzny egzamin certyfikacyjny, weryfikujący nabyte kwalifikacje:
zgodnie z wymogami określonymi przezobowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej akty prawne dotyczące walidacji i certyfikacji efektów uczenia, w tym szczególności:
- ustawę z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 226) oraz
- Obwieszczenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 20 listopada 2018 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Przygotowywanie potraw zgodnie z trendami rynkowymi i zasadami zdrowego żywienia” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (M.P. z 2018 r., poz. 1190).
- Realizacja szkolenia „Serwis napojów mieszanych i alkoholi” wraz z procesem walidacji i certyfikacji efektów uczenia się poprzez przeprowadzenie egzaminu zewnętrznego potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji przez instytucję uprawnioną do przeprowadzania certyfikacji.
Liczba uczestników: 2 osoby / 1 grupa (nauczyciele)
Wymiar godzinowy:40 godzin (dydaktycznych = 45 minut)
Program szkolenia:
- Historia miksologii, prekursorzy światowej miksologii, miksologia klasyczna, miksologia w Polsce.
- Sylwetka barmana, charakterystyka pracy barmana w różnych typach lokali gastronomicznych.
- Prezentacja sprzętu barmańskiego i typów szkła barowego; miary barowe.
- Historia napojów alkoholowych; technologia napojów alkoholowych, procesy związane z produkcją alkoholi: fermentacja alkoholowa, destylacja okresowa i ciągła, rektyfikacja, maturacja.
- Charakterystyka, klasyfikacje i znane marki poszczególnych rodzajów alkoholi: wódka czysta, wódki gatunkowe, gin, brandy, koniak, likiery, bittery, whisky, rum, Cachaça, tequila, Mezcal, absynt, wino musujące, wermuty.
- Zasady profesjonalnej degustacji i oceny alkoholi.
- Teoria smaku.
- Lód i jego znaczenie w koktajlach.
- Charakterystyka poszczególnych metod przygotowywania koktajli: building, shaking, stiring, throwing; którą metodę wybrać dla poszczególnych składników, jakie są różnice pomiędzy nimi; porównanie Martini wstrząsanego i mieszanego (sprawdzenie temperatury, objętości, różnic w teksturze i smaku).
- Classic cocktails i modern classic cocktails.
- Stripeddrinks, przyrządzanie shotów warstwowych różnymi metodami.
- Podawanie płonącego likieru sambuca.
- Podawanie absyntu.
- Koktajle na bazie wina musującego, koktajle aperitifowe.
- Zasady i techniki dekorowania koktajli.
- Drinki na bazie świeżych owoców.
- Drinki efektowne i płonące (RainbowShots, Lamborghini Flaming).
- Drinki alkoholowe według klasyfikacji IBA – officialcocktails (klasyfikacja Międzynarodowego Stowarzyszenia Barmanów) t.j. Mojito, Margarita, Daiquiri, Sex on the Beach, PinaColada, Kamikaze Original, Cosmopolitan, Tequila Sunrise, Martini Cocktail, Long Island IceTea, Black Russian, Manhattan, B-52, Kir Royale, Krwawa Mary).
- Techniki przygotowania mieszanych napojów bezalkoholowych (np. blenderowanie).
- Trendy w przygotowaniu mieszanych napojów bezalkoholowych (bezalkoholowe wersje klasycznych drinków, smoothie, fitdrinks).
- Znajomość receptur mieszanych napojów bezalkoholowych (MojitoVirgin, PinaColadaVirgin, Tequila SunriseVirgin).
- Umiejętność przygotowania napojów alkoholowych i bezalkoholowych według podanych preferencji gości.
- Koktajle wędzone, przygotowane przy pomocy pistoletu wędzarniczego Smoking Gun.
- Freepouring (nalewanie odpowiednich porcji alkoholu „z ręki”, bez użycia miarek barowych, z użyciem różnych chwytów i nalań).
- Ergonomia pracy za barem, speedflair, jak pracować szybko i wydajnie, przygotowanie stanowiska barowego.
- Workingflair – jak uczynić naszą pracę bardziej efektowną i widowiskową.
- Specyfika szukania pracy w gastronomii – jak znaleźć satysfakcjonującą pracę w dobrych lokalach, w tym: na co zwracać uwagę podczas przygotowania CV; rozmowy kwalifikacyjne,
- dzień próbny;
- Etykieta pracy barmana, istota i znaczenie hospitality.
- Podstawy wiedzy o winie, podawanie wina.
- Obsługa gościa przy barze i na sali: psychologia sprzedaży, sposoby zwiększania wartości rachunku.
- Omówienie najważniejszych trendów w światowej miksologii: infuzje alkoholowe, produkty home-made, sezonowość i lokalność, zasada „no waste”, kule lodowe, miksologia molekularna, ciekły azot, suchy lód.
- Umiejętność przygotowania drobnych i właściwego podania przekąsek barowych np. tartinki, koreczki, roladki.
- Poznanie podstawowych zasad obsługi gości, w tym: umiejętność zadawania pytań służących identyfikacji potrzeb gościa; umiejętność zadawania pytań służących zebraniu opinii na temat przygotowanego napoju mieszanego; umiejętność przygotowania napoju, omawiając użyte składniki, ich pochodzenie oraz sposób wykorzystania; sposoby dbania o dobre relacje z gośćmi (np. zwroty grzecznościowe, sposoby rozładowania stresu, anegdoty, dyskrecja, cierpliwość, uczciwość, uprzejmość); trudne i nietypowe sytuacje w pracy barmana i propozycje ich rozwiązań; wiedza dotycząca prawnych uwarunkowań serwowania alkoholu gościom.
Materiały do realizacji szkolenia:
- podręcznik lub podręczniki z zakresu tematyki szkolenia (po 1 egz./kpl. na własność dla każdego uczestnika),
- odpowiednie materiały dydaktyczne oraz wyposażenie techniczne wg. uznania wykonawcy,
- inne elementy niezbędne do prawidłowej realizacji szkolenia, zgodnie z programem i wymaganiami walidacji i certyfikacji.
Dodatkowo Wykonawca zapewni na potrzeby realizacji szkolenia:
narzędzia i materiały szkoleniowe:
produkty spożywcze i inne materiały szkoleniowe (tzw. „zużywalne”) w rodzaju i ilości niezbędnej do prawidłowego zrealizowania wymaganego programu szkolenia.
Walidacja i certyfikacja efektów uczenia (egzamin zewnętrzny/certyfikat):
dla wszystkich uczestników zewnętrzny egzamin certyfikacyjny, weryfikujący nabyte kwalifikacje:
zgodnie z wymogami określonymi przezobowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej akty prawne dotyczące walidacji i certyfikacji efektów uczenia, w tym szczególności:
- ustawę z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 226) oraz
- Obwieszczenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 13 grudnia 2018 roku w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Serwis napojów mieszanych i alkoholi” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (M. P. z 2018 roku, poz. 1258).
- Zapewnienie materiałów szkoleniowych oraz walidacji i certyfikacji dla szkoleń z zakresu uzyskiwania kwalifikacji zawodowych dla uczniów:
- Zapewnienie materiałów szkoleniowych oraz walidacji i certyfikacji dla szkolenia „Serwis napojów mieszanych i alkoholi”.
Liczba uczestników: 20 osób / 2 grupy (uczniowie)
Materiały do realizacji szkolenia:
- podręcznik lub podręczniki z zakresu tematyki szkolenia (po 1 egz./kpl. na własność dla każdego uczestnika),
Dodatkowo Wykonawca zapewni na potrzeby realizacji walidacji i certyfikacji (egzaminu):
narzędzia i materiały szkoleniowe:
produkty spożywcze i inne materiały szkoleniowe (tzw. „zużywalne”) w rodzaju i ilości niezbędnej do prawidłowego zrealizowania wymaganego programu szkolenia.
Walidacja i certyfikacja efektów uczenia (egzamin zewnętrzny/certyfikat):
dla wszystkich uczestników zewnętrzny egzamin certyfikacyjny, weryfikujący nabyte kwalifikacje:
zgodnie z wymogami określonymi przezobowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej akty prawne dotyczące walidacji i certyfikacji efektów uczenia, w tym szczególności:
- ustawę z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 226) oraz
- Obwieszczenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 13 grudnia 2018 roku w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Serwis napojów mieszanych i alkoholi” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (M. P. z 2018 roku, poz. 1258).
Wymagania odnośnie walidacji tak jak do realizacji szkolenia dla nauczycieli
- Zapewnienie materiałów szkoleniowych oraz walidacji i certyfikacji dla szkolenia „Montowanie stolarki budowlanej”.
Liczba uczestników: 10 osób / 1 grupa (uczniowie)
Materiały do realizacji szkolenia:
- podręcznik lub podręczniki z zakresu tematyki szkolenia (po 1 egz./kpl. na własność dla każdego uczestnika),
Dodatkowo Wykonawca zapewni na potrzeby realizacji walidacji i certyfikacji (egzaminu):
narzędzia i materiały szkoleniowe, tj. co najmniej:
- typowe elementy (egzemplarze) stolarki budowlanej: okien, okien dachowych (połaciowych), drzwi balkonowych, drzwi wewnętrznych i zewnętrznych, stanowisko do montażu krat i bram garażowych;
- stanowiska umożliwiające praktyczne ćwiczenie montażu i demontażu typowych elementów stolarki budowlanej: okien, okien dachowych (połaciowych), drzwi balkonowych, drzwi wewnętrznych i zewnętrznych, stanowisko do montażu krat i bram garażowych.
- blaty robocze, podstawowy sprzęt mierniczy oraz zestawy narzędzi i materiałów (w tym „zużywalnych” takich jak taśmy ochronne (malarskie), piana montażowa, wkręty itp.) niezbędnych do przeprowadzenia montażu dowolnego rodzaju stolarki budowlanej;
- narzędzia i sprzęt ręczny i mechaniczny (elektronarzędzia);
- dokumentację techniczną omawianych produktów;
Walidacja i certyfikacja efektów uczenia (egzamin zewnętrzny/certyfikat):
dla wszystkich uczestników zewnętrzny egzamin certyfikacyjny, weryfikujący nabyte kwalifikacje:
zgodnie z wymogami określonymi przez:
- ustawę z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 226) oraz
- Obwieszczenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 lipca 2017 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Montowanie stolarki budowlanej” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (M.P. z 2017 r., poz. 704)
Wymagania odnośnie walidacji tak jak do realizacji szkolenia dla nauczycieli
Dodatkowo Wykonawca zapewni na potrzeby realizacji walidacji i egzaminów:
narzędzia i materiały szkoleniowe, tj. co najmniej:
- typowe elementy (egzemplarze) stolarki budowlanej: okien, okien dachowych (połaciowych), drzwi balkonowych, drzwi wewnętrznych i zewnętrznych, stanowisko do montażu krat i bram garażowych;
- stanowiska umożliwiające praktyczne ćwiczenie montażu i demontażu typowych elementów stolarki budowlanej: okien, okien dachowych (połaciowych), drzwi balkonowych, drzwi wewnętrznych i zewnętrznych, stanowisko do montażu krat i bram garażowych.
- blaty robocze, podstawowy sprzęt mierniczy oraz zestawy narzędzi i materiałów (w tym „zużywalnych” takich jak taśmy ochronne (malarskie), piana montażowa, wkręty itp.) niezbędnych do przeprowadzenia montażu dowolnego rodzaju stolarki budowlanej;
- narzędzia i sprzęt ręczny i mechaniczny (elektronarzędzia);
- dokumentację techniczną omawianych produktów;
- Zapewnienie materiałów szkoleniowych oraz walidacji i certyfikacji dla szkolenia „Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D”.
Liczba uczestników: 20 osób / 2 grupy (uczniowie)
Materiały do realizacji szkolenia:
- podręcznik lub podręczniki z zakresu tematyki szkolenia (po 1 egz./kpl. na własność dla każdego uczestnika),
Dodatkowo Wykonawca zapewni na potrzeby realizacji walidacji i egzaminów:
narzędzia i materiały szkoleniowe.
Walidacja i certyfikacja efektów uczenia (egzamin zewnętrzny/certyfikat):
dla wszystkich uczestników zewnętrzny egzamin certyfikacyjny, weryfikujący nabyte kwalifikacje:
zgodnie z wymogami określonymi przezobowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej akty prawne dotyczące walidacji i certyfikacji efektów uczenia, w tym szczególności:
- ustawę z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 226) oraz
- Obwieszczenie Ministra Cyfryzacji z dnia 3 grudnia 2018 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (M.P. z 2018 r., poz. 1220).
Wymagania odnośnie walidacji tak jak do realizacji szkolenia dla nauczycieli
- Zapewnienie materiałów szkoleniowych oraz walidacji i certyfikacji dla szkolenia „Tworzenie witryn internetowych”.
Liczba uczestników: 30 osób / 3 grupy (uczniowie)
Materiały do realizacji szkolenia:
- podręcznik lub podręczniki z zakresu tematyki szkolenia (po 1 egz./kpl. na własność dla każdego uczestnika),
Walidacja i certyfikacja efektów uczenia (egzamin zewnętrzny/certyfikat):
dla wszystkich uczestników zewnętrzny egzamin certyfikacyjny, weryfikujący nabyte kwalifikacje:
zgodnie z wymogami określonymi przez:
- ustawę z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 226) oraz
- Obwieszczenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 listopada 2018 roku w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Tworzenie witryn internetowych” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (M.P. z 2018 r., poz. 1211).
Wymagania odnośnie walidacji tak jak do realizacji szkolenia dla nauczycieli
- Zapewnienie materiałów szkoleniowych oraz walidacji i certyfikacji dla szkolenia „Projektowanie grafiki komputerowej”.
Liczba uczestników: 30 osób / 3 grupy (uczniowie)
Materiały do realizacji szkolenia:
- podręcznik lub podręczniki z zakresu tematyki szkolenia (po 1 egz./kpl. na własność dla każdego uczestnika),
Walidacja i certyfikacja efektów uczenia (egzamin zewnętrzny/certyfikat):
dla wszystkich uczestników zewnętrzny egzamin certyfikacyjny, weryfikujący nabyte kwalifikacje:
zgodnie z wymogami określonymi przezobowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej akty prawne dotyczące walidacji i certyfikacji efektów uczenia, w tym szczególności:
- ustawę z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 226) oraz
- Obwieszczenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 listopada 2018 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Projektowanie grafiki komputerowej” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (M.P. z 2018 r., poz. 1214).
Wymagania odnośnie walidacji tak jak do realizacji szkolenia dla nauczycieli
- Zapewnienie materiałów szkoleniowych oraz walidacji i certyfikacji dla szkolenia „Prowadzenie obsługi biura”.
Liczba uczestników: 10 osób / 1 grupa (uczniowie)
Materiały do realizacji szkolenia:
- podręcznik lub podręczniki z zakresu tematyki szkolenia (po 1 egz./kpl. na własność dla każdego uczestnika),
Walidacja i certyfikacja efektów uczenia (egzamin zewnętrzny/certyfikat):
dla wszystkich uczestników zewnętrzny egzamin certyfikacyjny, weryfikujący nabyte kwalifikacje:
zgodnie z wymogami określonymi przez:
- ustawę z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 226) oraz
Obwieszczenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 lipca 2019 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Prowadzenie obsługi biura” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (M.P. z 2019 r. poz. 687).
- Zapewnienie materiałów szkoleniowych oraz walidacji i certyfikacji dla szkolenia „Przygotowywanie potraw zgodnie z trendami rynkowymi i zasadami zdrowego żywienia”.
Liczba uczestników: 20 osób / 2 grupy (uczniowie)
Materiały do realizacji szkolenia:
- podręcznik lub podręczniki z zakresu tematyki szkolenia (po 1 egz./kpl. na własność dla każdego uczestnika),
Dodatkowo Wykonawca zapewni na potrzeby realizacji walidacji i certyfikacji (egzaminu):
narzędzia i materiały szkoleniowe:
produkty spożywcze i inne materiały szkoleniowe (tzw. „zużywalne”) w rodzaju i ilości niezbędnej do prawidłowego zrealizowania wymaganego programu szkolenia, tj. co najmniej:
- warzywa i owoce, grzyby;
- mięso: drób, wieprzowina, wołowina, ryby i owoce morza;
- nabiał: mleko, śmietana, masło, twarogi;
- produkty zbożowe: mąka, kasze, pieczywo;
- tłuszcze: olej, oliwa, smalec;
- zioła i przyprawy, ziarna i orzechy;
- napoje, soki, koncentraty,
- wino do gotowania;
Walidacja i certyfikacja efektów uczenia (egzamin zewnętrzny/certyfikat):
dla wszystkich uczestników zewnętrzny egzamin certyfikacyjny, weryfikujący nabyte kwalifikacje:
zgodnie z wymogami określonymi przezobowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej akty prawne dotyczące walidacji i certyfikacji efektów uczenia, w tym szczególności:
- ustawę z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 226) oraz
- Obwieszczenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 20 listopada 2018 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Przygotowywanie potraw zgodnie z trendami rynkowymi i zasadami zdrowego żywienia” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (M.P. z 2018 r., poz. 1190).
Część II: Szkolenia z zakresu doskonalenia umiejętności i kompetencji dla nauczycieli:
- Realizacja szkolenia „Szkolenie wspierające zdalną edukację”.
Liczba uczestników: 4 osoby / 1 grupa (nauczyciele)
Wymiar godzinowy:12 godzin (dydaktycznych = 45 minut)
Program szkolenia:
Realizacja zadań edukacyjnych na rzeczywistych przykładach – część praktyczna z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams:
Przypomnienie funkcjonalności MS TEAMS
- Organizacja wirtualnych klas
● Wykłady online
● Grupowe wideokonferencje
● Udostępnianie materiałów teoretycznych: Tekst, Multimedia, Linki, Zadania, Praca projektowa
● Udostępnianie zadań i zbieranie odpowiedzi
● Tworzenie i przeprowadzanie testów
● Udostępnianie ekranu i aplikacji
● Współdzielenie plików, wspólna praca nad dokumentami
● Nagrywanie lekcji i archiwizowanie lekcji
● szkolenia dla nauczycieli z wykorzystania w nauczaniu e-podręczników
Zapoznanie z funkcjonalnością Genial.ly.
- Integracja MS Teams i Genial.ly
- Nauka tworzenia interaktywnej prezentacji w aplikacji Genial.ly.
- Dodawanie animacji i interaktywnych elementów do prezentacji Genial.ly .
- Nauka tworzenia interaktywnego quizu .
- Wstawianie slajdów i przejść w quizie.
- Zapisywanie, publikowanie i udostępnianie materiałów.
Materiały do realizacji szkolenia:
- odpowiednie materiały dydaktyczne oraz wyposażenie techniczne wg. uznania wykonawcy,
- inne elementy niezbędne do prawidłowej realizacji szkolenia, zgodnie z programem i wymaganiami walidacji i certyfikacji.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Wzór zaświadczenia Wykonawca uzgodni z Zamawiającym, przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów i wzorów Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz wymagań dotyczących oznakowania i promocji projektów współfinansowanych ze środków europejskich.