----
Projekt „Stawiamy na rozwój zawodowy uczniów i nauczycieli oraz współpracę z przedsiębiorcami” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020
REGULAMIN REKRUTACJI
I
UCZESTNICTWA
w „Stawiamy na rozwój zawodowy uczniów i nauczycieli oraz współpracę
z przedsiębiorcami”. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego Lata 2014-2020 Kapitał Ludzki, Priorytet IX „Jakość edukacji i kompetencji w regionie ”, Działanie 9.4 „Poprawa jakości kształcenia zawodowego w ramach konkursu nr RPPK.09.04.00-IP-01-18-033/20
§ 1
Definicje
1.
„Stawiamy na rozwój zawodowy uczniów i nauczycieli oraz współpracę
z przedsiębiorcami”. realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, Priorytet IX „Jakość edukacji
i kompetencji w regionie ”, Działanie 9.4 „Poprawa jakości kształcenia zawodowego w ramach konkursu nr RPPK.09.04.00-IP-01-18-033/20
2.
Beneficjent projektu: Powiat Leski/Zespół Szkól Technicznych i Artystycznych
w Lesku Al. Jana Pawła II 18 a,38-600 Lesko
3.
Instytucja Wdrażająca – Powiat Leski/Zespół Szkół Technicznych i Artystycznych w Lesku
4.
Uczestnicy
Uczniowie Zespołu Szkół Technicznych i Artystycznych w Lesku, którzy spełniają kryteria określone w §3 niniejszego regulaminu i w wyniku przeprowadzonej rekrutacji zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie.
§ 2
Informacje ogólne
1.
Regulamin określa proces rekrutacji uczestników do projektu
„Stawiamy na rozwój zawodowy uczniów i nauczycieli oraz współpracę
z przedsiębiorcami”. realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, Priorytet IX „Jakość edukacji
i kompetencji w regionie ”, Działanie 9.4 „Poprawa jakości kształcenia zawodowego w ramach konkursu nr RPPK.09.04.00-IP-01-18-033/20.
2.
Projekt skierowany jest do uczniów ZSTiA oraz nauczycieli uczących przedmioty zawodowe w Zespołu Szkół Technicznych i Artystycznych w Lesku, a jego okres realizacji trwa od 01 wrzesień 2021r. do 31 wrzesień 2023 r.
3.
Głównym celem projektu jest podniesienie atrakcyjności i podniesienie jakości kształcenia w ramach projektu „Stawiamy na rozwój zawodowy uczniów
i nauczycieli oraz współpracę z przedsiębiorcami” realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, Priorytet IX „Jakość edukacji i kompetencji w regionie ”, Działanie 9.4 „Poprawa jakości kształcenia zawodowego Szkół w Zespole Szkół Technicznych
i Artystycznych w Lesku w okresie 01.09.2021 do 30.09.2023 r. służące podniesieniu zdolności do przyszłego zatrudnienia 140 uczniów 77dziewcząt
i 63 chłopców oraz doskonalenie zawodowe 13 nauczycieli przedmiotów zawodowych w tym 6 kobiet i 7 mężczyzn w celu podniesienia jakości kształcenia.
4.
Biuro projektu mieści się w siedzibie Zespołu Szkół Technicznych i Artystycznych w Lesku , al. Jana Pawła II 18 a, 38-600 lesko, czynne od poniedziałku do piątku w godzinach pracy ZSTiA.
§ 3
Proces rekrutacji
1.
Rekrutacja do projektu przeprowadzona będzie w trakcie realizacji projektu od 01.09.2021 r. do 30 września 2023 r.
Rekrutacja uczestników projektu przebiegać będzie przy ścisłej współpracy
z wychowawcami poszczególnych klas i nauczycielami prowadzącymi zajęcia
w ramach projektu.
Rekrutacja prowadzona będzie w szkole w sposób jawny metodą wewnętrzną w formie:
- Aktywnej- organizowanie spotkań informacyjnych dla uczniów i ich rodziców (np. podczas lekcji wychowawczych i wywiadówek)
- Pasywnej- kampania informacyjna na szkolnej stronie www, plakaty.
2.
Rekrutacja uczestników na kursy i staże zawodowe prowadzona będzie
w oparciu o kryteria rekrutacji:
- kryterium Formalne:
- w projekcie uczestniczyć mogą tylko uczniowie ZSTiA w Lesku. Uczniowie w wieku poniżej 18 roku życia muszą dostarczyć podpisaną zgodę przez rodzica. Wzór zgody znajduje się w biurze projektu.
- Kryteria pierwszeństwa to:
Uczniowie niepełnosprawni (wymagane zaświadczenie) – 3 punkty
Kobiety- 3 punkty
Staże- uczniowie, którzy nie realizują kształcenia praktycznego
u pracodawców – 3 punkty
- Kryteria dodatkowe
– miejsce zamieszkania min. 30 km od szkoły na podstawie oświadczenia 1 pkt.
– wiek 18 lat -1 pkt.
Za prawidłowy przebieg rekrutacji odpowiada komisja, która ustali listę podstawową i rezerwową.
Rekrutacja nauczycieli
Jedynym kryterium rekrutacyjne to kryterium formalne dot. poprawnego wypełnienia i złożenia dokumentów. Nauczyciele zostali wybrani na etapie wniosku.
3.
W ramach rekrutacji stworzona zostanie lista podstawowa i rezerwowa.
Na listę rezerwową zapisane zostaną osoby, które nie zakwalifikowały wg punktacji w pierwszej kolejności.
4.
Rekrutacja uczestników odbywać się będzie z poszanowaniem zasady równości szans, w tym przeciwdziałania dyskryminacji.
5.
Możliwe jest zgłaszanie chęci udziału w projekcie przez telefon/e-mail
6.
Uczniowie mogą być zakwalifikowani do więcej niż do 1-go rodzaju wsparcia.
7.
Rekrutacja będzie przebiegała przy uwzględnieniu indywidualnych potrzeb osób z niepełno sprawnościami. Uczniowie niepełnosprawni otrzymają kompleksową pomoc w przygotowaniu i złożeniu dokumentacji rekrutacyjnej.
8.
Przygotowane materiały będą zgodne ze Standardami dostępności polityki spójności 2014-2020 oraz będą zgodne z WCAG 2.1 wytyczne dotyczące równości szans i niedyskryminacji.
9.
Kryteria dostosowane są do charakterystyki grupy docelowej i zapewniają równy dostęp do projektu, przy zachowaniu możliwości sprawiedliwej rekrutacji. Rekrutacja zostanie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych z różnymi rodzajami i stopniami niepełnosprawności.
Warunkiem uczestnictwa w projekcie będzie pisemna zgoda rodziców uczniów
i uczennic niepełnoletnich i uczniów z orzeczeniami w postaci deklaracji uczestnictwa ich dziecka w projekcie oraz samodzielne podpisanie deklaracji przez uczniów pełnoletnich.
Po wypełnieniu deklaracji przez rodziców i uczniów niepełnoletnich
oraz z orzeczeniami, a także uczniów pełnoletnich, uczniowie i uczennice zostaną zobligowani do wypełnienia:
- oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
- karty zgłoszeniowej
11.
Każdy uczeń przed wypełnieniem w/w dokumentów zostanie zobligowany do zapoznania się z niniejszym Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.
12.
Nabór kandydatów zostanie poprzedzony kampanią informacyjno-
upowszechniającą za pomocą:
– plakatów rozwieszonych w szkołach,
– na stronie internetowej szkoły: www.zstia.lesko.pl
– przekazu na spotkaniach i zebraniach z rodzicami,
– w trakcie zajęć lekcyjnych.
13.
Uczestnicy i uczestniczki projektu mogą zostać skreśleni z listy uczestników
w następujących przypadkach:
- a) na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia lub wniosek kierownika lub asystenta projektu uzasadniony rażącym naruszaniem zasad uczestnictwa
w zajęciach pozalekcyjnych. - b) rezygnacji z nauki w szkole biorącej udział w projekcie,
- c) z powodu skreślenia z listy uczniów decyzją Rady Pedagogicznej szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół Technicznych i Artystycznych w Lesku.
14.
Skreślenia ucznia z listy uczestników projektu dokonuje kierownik lub asystent
projektu
15.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie dostępny będzie
na stronie internetowej Zespołu Szkół Technicznych i Artystycznych w Lesku oraz w biurze projektu.
§ 4
Uczestnicy projektu
1.
Uczestnikiem projektu może być uczeń Zespołu Szkół Technicznych
i Artystycznych w Lesku, który złoży deklarację uczestnictwa, kartę zgłoszeniową oraz oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych.
Do złożenia deklaracji uczestnictwa zobligowani będą również rodzice uczniów niepełnoletnich i z orzeczeniami.
2.
Każdy uczestnik projektu zobowiązany jest do uczestnictwa
w wymiarze min. 80% godzin zajęć w zakresie każdej formy wsparcia.
3.
Uczestnicy projektu, którzy opuszczą dopuszczalny limit 20% nieobecności bez podania usprawiedliwienia zaakceptowanego przez kierownika projektu, zostaną wykreśleni z listy uczestników
4.
Na miejsce osoby wykreślonej zostanie zakwalifikowana osoba
z listy rezerwowej pod warunkiem zrealizowania maksymalnie 50% zajęć
w ramach danej formy wsparcia.
§ 5
Postanowienia końcowe
1.
Regulamin rekrutacji wchodzi w życie z dniem 01 wrzesień 2021 r.
2.
Beneficjent zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym Regulaminie
lub wprowadzenia dodatkowych postanowień.
3.
Wszelkie sprawy związane z interpretacją regulaminu rozstrzygane są przez kierownika, specjalistę do spraw organizacyjnych oraz specjalistę do spraw rozliczeń.